28 października, 2011

TOP 10: Ulubione serie książkowe!

Top 10 to akcja, przy okazji której raz w tygodniu ma blogu pojawiają się różnego rodzaju rankingi, dzięki którym czytelnicy mogą poznać bliżej blogera, jego zainteresowania i gusta. Jeżeli chcesz dołączyć do akcji - w każdy piątek wypatruj nowego tematu na dany tydzień.



Postanowiłam przyłączyć się do zabawy, która ostatnio jest bardzo popularna na blogach, a mianowicie do Top 10. W tym tygodniu, ulubione serie książkowe! (kolejność przypadkowa)

Harry Potter - J.K.Rowling
Tu chyba nikt nie ma wątpliwości. W końcu to Harry ;D

"Seria Harry Potter opisuje przygody młodego czarodzieja w ciągu sześciu lat jego edukacji w Szkole Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie oraz rok po jej przerwaniu."

GONE: Zniknęli - Michael Grant
Te serię poznałam dzięki Percowatemu. I cieszę się, że skłonił mnie do zakupu, bo było warto ;)


"Gone: Zniknęli – sześcioczęściowa powieść fantastyczna dla młodzieży Michaela Granta. Książka opowiada o życiu w ETAP-ie (Ekstremalne Terytorium Alei Promieniotwórczej), gdzie pewnego dnia zniknęli wszyscy, którzy mieli ponad 15 lat. Dzieci muszą same zadbać o swoje przetrwanie i godne warunki życia. Nie ułatwia im tego mieszkający w kopalnianej sztolni potwór (Gaiaphage) posiadający moc władania umysłami. "


Ulysses Moore - Pierdomenico Baccalario
Świetna przygodówka. Jak na razie przeczytałam tylko do siódmej części, ale mam nadzieję, że uda mi się przeczytać i te dalsze tomy.


"Rodzice Julii i Jasona kupują nowy dom w Kilmore Cove – miasteczku, którego nie ma na żadnej mapie. Willa Argo jest niezwykłym miejscem. Należała do pewnego mężczyzny, Ulyssesa Moore. Bardzo dziwne jest to, że nikt Ulyssesa nigdy nie widział. Właściwie prawie nikt – widział go wciąż pracujący ogrodnik Nestor. Nestor cieszy się z przyjazdu dzieci. Ma nadzieję, że razem z Rickiem Bannerem dotrą do Wrót Czasu i przejdą przez nie. Jason sądzi, że Ulysses Moore żyje, co jest prawdopodobne. Za szafą w ścianie są drzwi prowadzące do pewnej łodzi. Łodzi, która zabierze Cię do Wrót Czasu – stamtąd można wyruszyć w każde miejsce, do którego drugie wejście prowadzi przez inne drzwi z pojedynczym kluczem. Dzieci muszą znaleźć wszystkie klucze do wszystkich Wrót Czasu, bowiem w Kilmore Cove tych drzwi jest kilka, zarówno kluczy. Istnieje też Pierwszy Klucz, który otwiera wszystkie drzwi. Niestety, Obliwia Newton ma mapę, którą odebrała trójce przyjaciół. Dzięki mapie wie, gdzie są Wrota Czasu. Chce zapanować nad Wrotami i wzbogacić się, ujawniając je światu. Zależy jej tylko na pieniądzach."


Dary Anioła - Cassandra Clare

Mimo iż przeczytałam na razie półtora tomu [xd] to już kocham tą serię. W najbliższym czasie sięgne po kolejne części.

"Piętnastoletnia Clary Frey jest w klubie Pandemonium świadkiem morderstwa popełnionego przez trzech nastolatków pokrytych tatuażami i walczących dziwną bronią. Clary czuje, że powinna zawiadomić policję, ale wie, że nikt jej nie uwierzy, gdyż ciało zamordowanego rozpłynęło się w powietrzu, a napastników nikt oprócz niej nie widzi. Są to Łowcy Cieni, tajemna kasta wojowników, których celem jest walka z demonami. W ciągu następnych 24 godzin znika matka Clary a ona sama o mało nie ginie z ręki demona. Pojawia się pytanie, czemu demony interesują się zwykłą dziewczyną i jej matką? I skąd u Clary dar widzenia?... Tajemnice się mnożą a czas nieubłaganie ucieka... Clary Frey, poszukując swojej zaginionej matki, trafia do tajemnego świata, położonego głęboko pod ulicami Nowego Jorku, zwanego Podziemnym Światem, pełnego tajemniczych wróżek, wampirów, hybryd człowieka i wampira, i demonów. Clary jest rozdarta pomiędzy uczuciami, które żywi do dwóch chłopców - jej najlepszego przyjaciela, Simona, oraz do tajemniczego łowcy wampirów, półczłowieka, półanioła Jace'a. Wkrótce sama staje się częścią ukrytego świata łowców demonów zwanych Nephilim i odkrywa straszną tajemnicę... Uratowanie matki może bowiem zagrozić istnieniu całego świata."




Cykl: Dziewczyny się zakochują, Dziewczyny sie odchudzają, Dziewczyny sie spóźniają, Dziewczyny płaczą - Jacqueline Wilson

Uwielbiam tą autorkę! Kocham jej sposób pisania. Kilka lat temu czytałam bardzo dużo jej książek. Teraz lubię czasem do nich wrócić ;)


"Zabawna, wzruszająca opowieść o perypetiach uczuciowych trzynastoletniej Ellie i jej dwóch przyjaciółek, Magdy i Nadine."


Zmierzch - Stephanie Meyer

Nie zabijajcie! *chowa się za fotelem* Po prostu mam sentyment do Edzia no ;* xd


"Niezwykle porywająca opowieść, która trzyma czytelnika w napięciu do samego końca. Jej bohaterka, siedemnastoletnia Isabella Swan, przeprowadza się do ponurego miasteczka w deszczowym stanie Washington i poznaje tajemniczego, przystojnego Edwarda Cullena. Chłopak ma nadludzkie zdolności - nie można mu się oprzeć, ale i nie można go rozgryźć. Dziewczyna usiłuje poznać jego mroczne sekrety, nie zdaje sobie jednak sprawy, że naraża tym siebie i swoich najbliższych na niebezpieczeństwo. Okazuje się, bowiem, że zakochała się w wampirze… "Zmierzch” oraz jego kontynuacja "New Moon” (ukaże się nakładem WD jesienią 2007) zajmowały czołowe miejsca na listach bestsellerów (przez osiem tygodni na pierwszym miejscu rankingu "New York Timesa”!) i ukazują się w wielu krajach europejskich.. Wydawca amerykański zapowiada już kolejne tomy tego cyklu."






Nie dla mamy, nie dla taty, lecz dla każdej małolaty - różni autorzy

Lubiłam czytać książki z tej serii jak byłam młodsza. A w bibliotece było ich pełno, także dużo ich udało mi sie przeczytać ;)



Szkoła przy cmentarzu - różni autorzy
Kocham ten cykl! Także było mnóstwo tego w bibliotece. Muszę jeszcze kiedyś do tego wrócić ;)



Pamiętnik księżniczki - Meg Cabot
Świetna młodzieżówka. Tu także muszę nadrobić końcowe części ;)


"To prawdziwa bomba! Piętnastoletnia Mia z Nowego Jorku dowiaduje się... że jej ojciec jest księciem! Władcą małego europejskiego państewka! To znaczy, że ona jest księżniczką. I następczynią tronu. A teraz gorsza wiadomość: musi zacząć zachowywać się jak księżniczka. Ale jak tu być księżniczką w Nowym Jorku?!"






Nevermore - Kelly Creagh

I mocny akcent na koniec... Nevermore. Wyszła dopiero pierwsza część, ale nie mam wątpliwości, że kolejne będą równie genialne.


"Uważaj, czego pragniesz… Możesz to otrzymać.
Uporządkowane życie Isobel, kapitan szkolnej drużyny czirliderek, właśnie zaczyna się walić. Pan Swanson, nauczyciel literatury, wymyślił następny ze swoich koszmarnych projektów. W parach. I kazał Isobel pracować razem z Panem-Ciemności-Varenem, niesympatycznym, wykolczykowanym gotem, z którym nikt z klasy nie zamienił nigdy bodaj jednego słowa. Może dlatego, że z kamieniami ciężko rozmawiać?
Przy bliższym poznaniu Varen okazuje się jeszcze mniej czarujący, niż się zapowiadało. Wesoły jak cmentarzysko, ciepły jak granitowa płyta, a na dodatek potwornie zgryźliwy. Ale ma to, czego rozpaczliwie potrzebuje Isobel – wiedzę na temat twórczości Edgara Allana Poego. Co więcej, jest gotów wziąć na siebie większą część zadania. Walcząc z uczuciem, że podpisuje cyrograf, Isobel przystępuje do projektu. W końcu wspólna praca nie będzie trwała wiecznie…
Albo będzie trwała, jeśli koszmar, który nosi w sobie Varen, wyrwie się na wolność. Wystarczy kilka dni, by przyjaciele odwrócili się od Isobel, kilka dni, by zmieniło się całe jej życie i kilka nieprzyjemnych słów, by najmroczniejsze marzenia zaczęły się urzeczywistniać. Uważaj, czego pragniesz – możesz to otrzymać.
 „Nevermore” to debiutancka powieść amerykańskiej pisarki Kelly Creagh, mieszkającej w Kentucky, uzależnionej od kawy pasjonatki twórczości Edgara Allana Poego. Kelly jest absolwentką Uniwersytetu Spalding i instruktorką tańca brzucha"

8 komentarzy:

  1. Zmierzch w sumie też mi się podobał. Poza tym z ostatnio wydanych seria Jutro zrobiła na mnie pozytywne wrażenie:)
    Pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam zamiar niedługo wziąć się za Jutro. Po samych pozytywnych recenzjach wnioskuję, że zapewne trafi na moja listę ulubionych ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zmierzch <3 HP <3 Dary Anioła <3 NEVERMORE <3

    Dzisiaj bawię się w pokemona, haha ;)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Z wieloma Twoimi wyborami zgadzam się w stu procentach :)

    OdpowiedzUsuń
  5. No zgadzam się większością jednak ze dwie pozycje bym zmieniła, lub zastąpiła innymi. Harry Potter na pierwszym miejscu to wiadomo :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Kilka czytałam, większość raczej przypadła mi do gustu, mam nawet w domu Miasto Kości :) Nevermore jeszcze przede mną ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Niektóre czytałem, zgadzam się z GONE i Harry'm, reszta jednak nie dla mnie - albo nie czytałem, albo nie znajduje się w top. Też zamieściłem top na moim blogu ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jak zwykle Potter:) I kruka mam zamiar przeczytać^^
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy zostawiony komentarz i zapraszam ponownie :)